[popup url=”http://nemweb.dk/baadregister/hr20-29/hr-p-28/data/” Class=”x-btn x-btn-mini x-btn-icon-only”]HR P-28 Data – 8 både[/popup]

[table id=HRP-28/]
[nggallery id=”6″]
[extra href=”#example” title=”Sådan får du tilføjet dine egne billeder!” info=”popover” info_place=”top” info_trigger=”hover” info_content=”Mail dine billeder til Lars@HR-Club.dk eller del dem i en DropBox med samme email (Lars@HR-Club.dk), så lægger jeg dem på sitet!” ]Tilføj dine egne billeder![/extra]
[gap size=”10px”]
[accordion] [accordion_item style=”font-size: 13px;” title=”HR P-28 blev bygget fra 1955 – 1973, og der blev i alt bygget 536 stk.“]HR P-28 er bygget i mange forskellige versioner. I begyndelsen blev alle skrog og overbygning bygget i mahogni og havde fraktioneret rigning. I slutningen af 50’erne kom den fraktionerede rig og udformningen af hovedvinduet blev forbedret til to individuelle vinduer. Allerede i 1963 blev det revolutionerende GRP skrog indført. Samtidig blev skroget gjort en smule bredere. Under en overlappende periode 1963 – 1966 var der et valg mellem træskrog og GRP (glassfiber forstærket plastic) skrog.

I 1972 blev agterspejlet udviklet, og føjet til hendes længde fra 8,61 m (28′ 3″) til 9.04 m (29′ 8”). Båden var fra 1972 dækket med teak som en standard, og lønningslisten blev lavet i teak i stedet for mahogni. De største markeder for P 28 var USA og Sverige. De fleste af de første 100 både blev solgt til USA. P 28 er stadig i dag en efterspurgt model .[/accordion_item][/accordion]

[column type=”one-half”]Links:
Hallberg Rassy
[/column]
[column Type=”one-half” last=”true”]Attachments:
PDFColour brochure from the 1960s
PDFBrochure from the 1950s
[/column]

[gap size=”10px”]
Videoer:


[gap size=”10px”]
Diskutér meget gerne bådtypen herunder og del dine erfaringer med andre (kræver en registréring på Disqus – er dog meget nemt og hurtigt gjort!)